Kiedy rozkręcamy własny interes, musimy przede wszystkim zadbać o to, by ze swoją ofertą trafić do jak największego grona odbiorców. Przede wszystkim stanie się to dzięki odpowiedniej promocji naszej działalności. Oczywiście charakter reklamy zależeć będzie od tego, co i komu oferujemy. Warto jednak już na początku zaplanować odpowiednie wydatki na zamieszczanie ogłoszeń w prasie, Internecie czy lokalnej telewizji. Oczywiście im skala naszej działalności będzie większa, tym więcej środków musimy przeznaczyć na jej wypromowanie. Jeśli decydujemy się na prowadzenie lokalnego, osiedlowego sklepu, wystarczą ulotki, ewentualnie odpowiednie ogłoszenie w lokalnej gazecie i na kilku miejscowych portalach internetowych. Jeśli jednak zamierzamy podbić rynek ogólnopolski, musimy ogłoszenie o naszej ofercie skierować do wszystkich Polaków. Tutaj nie obejdzie się już bez dużych nakładów finansowych. Częstym zabiegiem, aby przyciągnąć nowych klientów jest też organizowanie różnego rodzaju promocji. Do pierwszej wizyty w naszym lokalu możemy ich skusić na przykład obniżką cen naszych towarów lub usług. Możemy też ogłosić loterię lub przeprowadzić akcję, w której co dziesiąta osoba dostanie jakiś prezent. Stałych klientów utrzymamy za pomocą programów lojalnościowych oraz specjalnych rabatów udzielanych tylko na podstawie karty wydawanej przy którymś z kolei zakupie.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply