Spróbuj rodzaju porozumienia z potencjalnymi nabywcami, jakim jest dzierżawa, jeśli Twoja firma jest postrzegana jako przedsiębiorstwo wysokiego ryzyka. Zaproponuj miesięczne płatności czynszu dla Ciebie, jako właściciela, pozwalając jednocześnie kupującemu wziąć wszystkie dochody z działalności w danym czasie, a następnie podaj kupującemu opcję wykupu po zakończeniu okresu dzierżawy, czy też najmu. W ten sposób kupujący będzie mógł ocenić potencjał biznesu przed zakupem, a Ty otrzymasz jakiś rodzaj przepływów pieniężnych z biznesu, mimo, że nie będziesz go już prowadzić. W podobny sposób można poprosić o wypłatę odsetek od kupującego, gdy sprzedaż jest dokonywana w trakcie działalności. Jest to coś w rodzaju porozumienia partnerskiego. Sprzedawaj biznes w partiach. Jeśli nie możesz sprzedać biznesu jako całości szybko, rozbij go na części, takie jak wyposażenie, sprzęt, faktury i inne aktywa wartościowe dla nabywców. Nie zapominaj jednak o formalnościach. Konieczne jest przygotowanie umowy sprzedaży w edytowalnym pliku. Nad wszystkim powinien sprawować pieczę prawnik, nawet przed tym, jak znajdziesz odpowiedniego kupca. Zapisz kilka różnych wersji umowy sprzedaży z różnymi terminami, możesz również przewidywać różne sposoby, w jakie umowa ta może być zorganizowana. W ten sposób, kiedy ostatecznie znajdziesz kupca, nie będzie żadnych opóźnień i zachęcisz w ten sposób do szybszego podpisania dokumentów.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply