
Firma staje się znaną marką. Niestety nie jest to łatwe do uzyskania. Należy najpierw poświęcić wiele lat na to, aby stała się ona popularna we własnym kraju. W ten sposób należy pozyskać odpowiednie środki finansowe, żeby móc rozpocząć dalsze inwestycje. Tak naprawdę wiele znanych marek odzieżowych, które działają na polskim rynku funkcjonuje już od wielu lat. Posiadają wielkie tradycje. Nawet czekolady mają swe początki w 1800 roku. Zatem zanim stały się znane na całym świecie musiały podbić serca swoich krajan i w ten sposób zyskiwać fundusze niezbędne na późniejsze inwestycje. Rozwój marki zależy od tego ile można inwestować. Jeżeli chce się mieć produkty, które będą znane na cały świat należy być cierpliwym. Nie jest to łatwe. Wymaga nakładu pracy, czasu oraz pieniędzy. Później najlepiej jest inwestować w rynki krajów, które znajdują się blisko własnego. W ten sposób można obniżyć koszty dystrybucji. Oczywiście reklama bywa największą dźwignią handlu. Ponad to nie trzeba także od razu otwierać sklepów prywatnych w danym kraju. Wystarczy podpisać umowę o współpracy z inną firmą i korzystać z ich lokali, aby marka stała się znana. Istnieje wiele możliwości na to, aby wejść na rynki zagraniczne z nowym towarem. Wbrew pozorom żywność i producenci polscy już od lat są znani i cenieni na rynkach zagranicznych.