Zaufanie u klientów i u kontrahentów

Zaufanie u klientów i u kontrahentów

To bardzo cenna cecha i niejednokrotnie zależy od niej całe prosperowanie firmy. Nie jest łatwym wyrobienie sobie zaufania, zarówno wśród klientów, jak i kontrahentów. Zwłaszcza, jeżeli firma na rynku jest nowa. Każdy, świeży przedsiębiorca właśnie od tego powinien zacząć i na tym się skupić. W przypadku transakcji lub wykonywania zleceń, warto jest zacząć od swoich znajomych, ponieważ oni mają już pewne zaufanie, a dzięki temu, można sobie wyrobić pewną opinię i pozyskać cenne rekomendacje. Należy pamiętać, iż najlepszą reklamą w dalszym ciągu jest poczta pantoflowa i wiele osób, w wielu kwestiach, również przedsiębiorczych, polega na opinii znajomych. Właśnie dlatego, ważnym jest, aby zacząć sobie wyrabiać na rynku dobrą opinię, jako kontrahent, ale również jako firma, w dobry sposób spełniająca wymagania swoich klientów, bo na tym będzie bazowała cała działalność firmy. Raz zgubione zaufanie może być już nie do odkupienia, dlatego właśnie ważne jest także regularne opłacanie zobowiązań u swoich kontrahentów, aby nie doprowadzić do niepotrzebnych kłótni i zgrzytów. Następnym razem może nie być możliwe otrzymanie od nich towaru, a z tego względu może nie być, czym handlować i jak zarabiać. Opinia o firmie i jej rzetelności jest bardzo ważną jej wizytówką dla odbiorców i współpracowników.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

You can leave a response, or trackback from your own site.