Zarejestrowanie własnej działalności

Zarejestrowanie własnej działalności

Zarejestrowanie własnej działalności gospodarczej jest procesem stosunkowo prostym. Trzeba udać się do urzędu miasta oraz dokonać zgłoszenia własnej firmy. W zależności od rodzaju prowadzonego przedsiębiorstwa konieczne jest także dysponowania dodatkowymi dokumentami świadczącymi o założeniu firmy. Spółki operują, przede wszystkim, na zasadzie umowy spółki, która zostaje podpisana przez wybranych wspólników. Owa umowa stanowi dokument potwierdzający działanie danej organizacji gospodarczej. Osoby fizyczne prowadzące działalność, po dokonaniu zgłoszenia do właściwego urzędu miasta, mogą swobodnie rozpocząć swoje działania. Całość prac rejestracyjnych zajmuje jeden dzień. Urząd samodzielnie wysyła informacje do urzędu statystycznego, z którego otrzymujemy dokument o nadaniu odpowiedniego numeru REGON. Numer REGON ważny będzie w procesie podpisywania umów gospodarczych oraz w procesie wystawiania faktur za wykonane prace. Skomplikowane organizacje spółek wymagają wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego. Wtedy konieczne będzie udanie się do wyznaczonego działu sądu rejonowego. Krajowy Rejestr Sądowy określa formę organizacyjną spółki oraz osoby reprezentujące ją w procesach gospodarczych. Pod numerem KRS znajdziemy także informacje o kapitale zakładowym oraz odpowiedzialności zarządu danej spółki.

[Głosów:2    Średnia:3.5/5]

You can leave a response, or trackback from your own site.