
Kiedy już zostajemy prawowitymi właścicielami prywatnej działalności, mamy pomysł na odpowiednią reklamę i zatrudniliśmy właściwych pracowników. Wtedy warto zadbać o odpowiednią atmosferę w firmie. Możemy to zrobić na przykład poprzez organizowanie wyjazdów i szkoleń integracyjnych dla naszych podwładnych, by mogli poznać się ze sobą na tyle, żeby w dobrej atmosferze spędzać razem czas w pracy bez niepotrzebnych ciśnień i waśni pomiędzy nimi. Warto też budować odpowiednie relacje pomiędzy sobą jako szefem, a pracownikami. Jeżeli zajmujemy się działalnością na przykład w pewnym sensie artystyczną, kreatywną starajmy się nie zmuszać pracowników do noszenia niewygodnych ubrań typu mundurek, które większość z nich będzie krytykować. Jeżeli damy im wolność wyboru i otwarcie powiemy, że wymagamy żeby ubierali się odpowiednio do stanowiska, ale według własnego uznania, możemy być pewni, że żaden z pracowników nie zrozumie tego opatrznie i sami zastosują się do naszych próśb. Warto budować relacje poniekąd partnerskie. Jeżeli jesteśmy młodzi i taki jest również nasz zespół możemy bez skrępowania poprosić o mówienie sobie po imieniu. Nigdy nie wymagajmy od pracownika, żeby mówił do nas per pan, kiedy sami zwracamy się do niego per ty. Jeśli wymagamy szacunku sami go również dawajmy. Warto też pamiętać o codziennym uśmiechu. To zawsze rozluźnia atmosferę.