
Najważniejsza rzecz o której nigdy nie możemy zapomnieć, kiedy zakładamy własną firmę to przede wszystkim dopełnienie wszelkich najważniejszych formalności. Kiedy już zdobędziemy odpowiednie środki do rozpoczęcia naszej działalności i sporządzimy dobry biznes plan wtedy musimy pamiętać przede wszystkim o zarejestrowaniu naszego biznesu w Urzędzie Miasta lub Urzędzie Gminy. B dopełnienia takich formalności firma nie może istnieć jako legalnie prowadzona działalność gospodarcza. Żeby za taką była uznawana musi posiadać swój odpowiedni numer REGON, a także specjalnie wygenerowany numer NIP. Jeżeli nie jest to placówka w której jesteśmy jedyną działającą osobą musimy zgłosić zatrudnienie każdego jednego pracownika do Państwowej Inspekcji Pracy. Należy też w takim wypadku udać się do siedziby sanepidu i poinformować o liczbie zatrudnionych przez nas osób, a także miejscu w którym prowadzimy naszą działalność. Co prawda nie jest to odgórnie narzucony obowiązek, ale warto pomyśleć o wygenerowaniu pieczątki własnej firmy, na której znajduje się między innymi nazwa, adres siedziby, numer NIP czy na przykład dane kontaktowe, jak adres mailowy czy numer telefonu. Warto też założyć konto bankowe przeznaczone na potrzeby firmy. Wiele banków proponuje nam oferty przygotowane specjalnie na tę okoliczność.