
Firma nie będzie istniała bez kwestii formalnych. Od tego trzeba zacząć, kiedy posiada się już pomysł i drogi, którymi będzie się podążało w historii o własnej firmie. W pierwszej kolejności powinno się odwiedzić Urząd Miasta właściwy dla danego miejsca prowadzenia działalności, aby ją zarejestrować. Bardzo ważnym są PKD, które będą istniały we wpisie do ewidencji działalności gospodarczych, które będą wpisane w rejestrze. Można je przejrzeć wcześniej, PKD jest zbiorem określeń, które pozwalają stwierdzić, jaki będzie rodzaj wykonywanej działalności. Są one bardzo istotne, ponieważ później w kwestii wystawiania faktur, pozycje na nich muszą się zgadzać z rodzajem wykonywanej działalności. Nie pisana zasada jest taka, że lepiej jest wpisać większą ilość PKD, niż później tracić czas i pieniądze na dopisanie konkretnego punktu, ponieważ to właśnie się z tym wiąże. Kiedy otrzyma się już wpis, koniecznym jest również wizyta w Urzędzie Skarbowym i Głównym Urzędzie Statystycznym, aby tam zgłosić powstałą nową działalność gospodarczą. W Urzędzie Skarbowym koniecznym jest zdeklarowanie, z której formy rozliczenia podatnik będzie korzystał, a także czy zamierza prowadzić rozliczenia VAT. Należy pamiętać również o zgłoszeniu działalności gospodarczej do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i składkach.