
Zakładając własną firmę musimy się liczyć z koniecznością posiadania określonych zasobów gotówkowych niezbędnych podczas rejestrowania oraz zaopatrywania naszego przedsiębiorstwa. Każdy samozatrudniony musi nabyć niezbędne, w procesie prowadzenia działań gospodarczych, artykuły. Gotówka wydaje się zatem koniecznym elementem w pierwszych etapach zakładania firmy. Niektóre banki oferują swoim klientom różnorodne kredyty związane z rozpoczęciem działalności gospodarczej. Związane są one, przede wszystkim, z otwarcie rachunku firmowego w danej placówce bankowej. Proponując owe wsparcie instytucje finansowe pragną pozyskać nowych klientów instytucjonalnych dla swoich rozwiązań finansowych. Jednym z ciekawych propozycji wsparcia gotówkowego jest właśnie kredyt w rachunku bieżącym. Jego przeznaczenie cechuje się całkowitą dowolnością. Za otrzymane środki możemy zatem zakupić niezbędny sprzęt biurowy, nabyć artykuły biurowe, czy bhp, ale także sfinansować niezbędne oprogramowania komputerowe. Bank nie będzie rozliczał nas z przeznaczenia kredytu. Takie rozwiązanie nie należy jednak do częstych zjawisk. Wiele banków odmawia udzielenia wsparcia nowym firmom. Nie stanowią one poważnego klienta, gdyż nie mogą wykazać się dochodowym okresem działalności gospodarczej, a więc nie można ocenić rokowań co do zasadności oraz szans rozwoju danej firmy na rynku.