
Każdy przedsiębiorca już na początku działalności zakłada sobie pewien plan do wykonania. Bardzo rzadko zdarza się, iż właściciel działalności gospodarczej posiada firmę i kompletnie nie wie co z nią dalej trzeba robić, oprócz tego, że koniecznym jest opłacanie składek. Właśnie dlatego, zawsze na początku jest pewien plan działania i określone drogi realizacji. Z reguły są też poczynione w pewnym stopniu badania rynku, dzięki którym wiadomo jest, jaki jest popyt na dany produkt i z jak dużym zaangażowaniem należy rozpocząć jego produkcję lub wykonywanie pewnych usług. Wszystko jest super, jeżeli dany, założony plan, zaczyna się realizować, z ciekawymi profitami i konkretnymi zyskami dla przedsiębiorcy. Firma się rozwija, powstaje mnóstwo zamówień, a nowi pracownicy są potrzebni i zatrudniani. Gorzej, kiedy sytuacja jest zupełnie odwrotna i okazuje się, że badania rynku nie były wiarygodne, ponieważ nie ma popytu na dane usługi lub produkt. Wtedy, jedyną rzeczą, jaka przedsiębiorcy pozostaje, jest zmiana produktu lub usług, tylko często powstaje pytanie, w jaki sposób to zrobić, aby znów na tym nie stracić. W takiej sytuacji przydatne okazuje się wykonanie własnego, wewnętrznego biznes planu. Przedsiębiorca powinien zrobić to sam dla siebie, aby wiedzieć, czy nowy pomysł przyniesie zyski.