
Określenie wartości firmy nie jest proste, ponieważ istnieje bardzo wiele czynników zewnętrznych, które należy uwzględnić w ocenie tego, ile jest warte jest przedsiębiorstwo na rynku. Zdecyduj się na celowanie w konkretny rynek, jeśli firma ma być sprzedana i musisz podać jej szacunkową wartość. Zadaj sobie pytanie, kto kupi Twoją organizację? W jakich warunkach znajduje się obecnie dana gospodarka? Czy twoja firma należy do tych, które mogą przetrwać złe czasy i prosperować w tych dobrych? Zdecyduj, co ma jakąkolwiek wartość w Twojej firmie. Jeśli masz od klientów zamówienia lub lojalnych klientów, powracających na kolejne zakupy, są to zdecydowanie wartościowe czynniki. Warte rozważenia jest zastosowanie podejścia opartego na wycenie aktywów. Bierze się wówczas pod uwagę wszystkie inwestycje dokonane w działalności na bieżąco. Gdy aktywa zostaną zsumowane, konieczne jest odjęcie wszystkich zobowiązań. Są to wszystkie długi firmy. Dowiedz się, jak wygląda kwestia amortyzacji starych maszyn lub innych aktywów, które spadły na wartości i stopień, w jakim wpływa to na wartość firmy. Porównaj swoją firmę z innymi w branży i poznaj porównywalne ceny sprzedaży. To podobna działalność do pośrednika mieszkaniowego, kiedy znajdzie porównywalne ceny sprzedaży nieruchomości. W Twojej branży na pewno można znaleźć porównywalne ceny sprzedaży podmiotów biznesowych, takich jak Twój.