Jak odnieść sukces w pracy

Wróć do spisu artykułów

Każdy z nas chciałby być zadowolony i usatysfakcjonowany ze swojej pracy. Niestety, coraz więcej osób czuje się w miejscu pracy jakby nie na swoim miejscu, niespełnionych zawodowo. Dlaczego tak jest i co pomoże nam radzić sobie z tego typu myśleniem? 

Coraz częściej mamy większe oczekiwania, chcielibyśmy robić coś, co odpowiada naszym zainteresowaniom i pasjom. Osoby, które dopiero wkraczają na rynek pracy mają zazwyczaj mgliste wyobrażenie o realiach tam panujących. Często oczekują, że praca będzie na nich czekać, i to nie byle jaka praca, ale taka zgodna z ich wykształceniem i z odpowiednim wynagrodzeniem. Niestety, wyobrażenia te w zetknięciu z rzeczywistością szybko pryskają. Często trudno znaleźć jakąkolwiek pracę, nie mówiąc już o tej wymarzonej.

Co więc zrobić w takiej sytuacji? Jak wynika z badań bardzo dużo zależy od naszego nastawienia. Według badań psychologicznych aż 75% sukcesu zależy właśnie od nastawienia, a konkretniej - uwarunkowanych jest optymizmem. Tylko 25% zawdzięczmy swojej inteligencji. Czyli główna rzecz to praca nad nastawieniem, zarówno przy szukaniu pracy, jak i na stanowisku na którym pracujemy. 

Zastanów się - gdybyś był pracodawcą i szukał pracownika - kogo byś zatrudnił: kogoś pełnego optymizmu, kto z pasją rozwija swoje zainteresowania, czy pesymistę, który przychodzi na rozmowę kwalifikacyjną z myślą, że "i tak się nie uda"? No właśnie, wybór jest prosty. 

A co powiedzieć o osobach już pracujących? To prawda, jeśli nie robimy tego co byśmy chcieli, może to być męczące, uciążliwe, może sie stać swojego rodzaju przykrym obowiązkiem. Ale nawet jeśli nie uda nam się zmienić pracy, robić tego, o czym całe życie marzyliśmy, to uda nam się zmienić swoje nastawienie do już wykonywanej pracy. Tak naprawdę wiele zależy od tego, by zadbać o swoje szczęście, starać się dostrzec pozytywne aspekty wykonywanej pracy, zaangażować się z nią, podchodzić do niej z optymizmem, a wtedy automatycznie zaczynamy działać skuteczniej, a co za tym idzie czerpać większą satysfakcję z pracy.

Tak więc krótko mówiąc: wszystko zaczyna się od twojego nastawienia.




Udostępnij:




Inne artykuły z bloga:


Jak dbać o czystość...

13-07-2012

Praca biurowa wiąże się w wykorzystywaniem sprzętu komputerowego, faksu, telefonu. Są to maszyny, które lubią przyciąga

Co warto wiedzieć o...

18-10-2012

Przygotowując się na rozmowę rekrutacyjną warto zapoznać się z informacjami o samym pracodawcy, np. jakimi produktami lub


ZOBACZ CAŁY BLOG


Miejsce na Twoją reklamę - napisz: biuro@grupaedom.pl

Strzałka w górę