Jak napisać dobre CV

Wróć do spisu artykułów

CV jest swego rodzaju wizytówką osoby ubiegającej się o pracę. Z niego pracodawca czerpie pierwsze informacje o kandydacie na dane stanowisko. Dlatego warto poświęcić nieco czasu i uwagi temu, w jaki sposób napisać prawidłowe i dobrze wyglądające CV.

Oto kilka wskazówek:

1. Osoby z mniejszym doświadczeniem mogą zawrzeć swoje CV na jednej stronie, osoby bardziej doświadczone mogą dołączyć drugą stronę, pamiętając, że przy ich drukowaniu każda strona powinna się znaleźć na oddzielnej kartce.

2. Jeśli wysyłasz CV w formie elektronicznej warto by było ono w formacie *pdf. Dzięki temu dokument będzie wyglądał na komputerze potencjalnego pracodawcy tak samo jak na Twoim. W przypadku dokumentu *doc formatowanie na komputerze innym niż Twój może ulec zmianie.

3. Zdjęcie- czy warto je zamieścić? Tutaj opinie są podzielone. My jednak radzimy zamieścić zdjęcie - sama jego forma może pracodawcy dużo o Tobie powiedzieć. Ubiór, uczesanie, czy makijaż mogą wpłynąć na reakcję rekrutera na Twoją osobę. Dlatego odradzamy zamieszczanie ekstrawaganckich zdjęć, czy też zdjęć kiepskiej jakości. 

4. Jakie informacje zawszeć w CV?

Na początek nagłówek - jak każdy dokument również ten powinien się jakoś nazywać, możesz wykorzystać formę CV, jednak bardziej przyjętą i lepiej wyglądającą jest forma Curriculum Vitae

Kolejne części to:

Dane osobowe - imię i nazwisko, data urodzenia, adres, numer telefonu, e-mail.

Wykształcenie - kolejność powinna być achronologiczna, tzn. na początku umieszczemy najbardziej aktualne dane (w kolejności, np.: studia-szkoła średnia). Podajemy tutaj dokładną nazwę uczelni, kierunku wraz z datami w formacie miesiąc-rok. Informację o wykształceniu średnim warto zamieścić w CV szczególnie jeśli pomogło nam ono zdobyć jakieś kwalifikacje.

Doświadczenie - zachowujemy taką samą kolejnośc jak w przypadku wykształcenia. Tutaj, oprócz stanowiska, na którym pracowaliśmy, warto podać zakres obowiązków oraz osiągnięcia. W tym miejscu warto umieścić również informacje o praktykach, stażu, czy wolontariacie. Chodzi o to, by przeedstawić się z jak najlepszej strony.

Szkolenia i kursy - tutaj możesz opisać przebyte kursy, czy też umieścić informację o uzyskanych certyfikatach, jeśli tylko mają one związek ze stanowiskiem, które Cię interesuje.

Umiejętności - w pierwszej kolejności wypisz umiejętności i kwalifikacje związane bezpośrednio ze stanowiskiem, na które aplikujesz. Możesz wymienić zarówno umiejętności obsługi różnego rodzaju sprzętów, jak również umiejętności interpersonalne (np. umiejętnośc organizowania pracy w zespole). Napisz także o znajomości języków obcych.

Zainteresowanie - muszą to być prawdziwe informacje, a nie takie, które myślisz, że spodobają się pracodawcy. Może on bardzo łatwo to sprawdzić, a chyba nie chcesz już na początku wyjść na oszusta?

Na koniec, pamiętaj o umieszczeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych.

 




Udostępnij:




Inne artykuły z bloga:


Jak rozejść się z pracodawcą

11-03-2012

W dzisiejszych czasach nikt raczej nie liczy, a wręcz nie planuje sytuacji, w której będzie pracować przez cały czas w jedn

Referencje, sprawdzone...

24-02-2013

Specjaliści SmakPracy.pl przygotowali sprawdzone referencje, które jako pracodawca, będziesz mógł wykorzystać podczas ocen

Jak poprawnie napisać list...

06-03-2011

Napisanie listu motywacyjnego nastręcza kandydatom dużo więcej trudności niż przygotowanie CV. Powód jest prosty – list


ZOBACZ CAŁY BLOG


Miejsce na Twoją reklamę - napisz: biuro@grupaedom.pl

Strzałka w górę