Czego nigdy nie należy mówić własnemu szefowi?

Wróć do spisu artykułów

Duża część pracowników ma problem z wypracowaniem dobrych relacji z własnym szefem. Może to być spowodowane tym, że w trakcie komunikacji z przełożonym używamy niewłaściwych zwrotów, albo wręcz mówimy coś w taki sposób w jaki nigdy nie powinniśmy zwracać się do szefa. Jakie więc zwroty, spowodują pogorszenie relacji na drodze szef-pracownik?

To nie jest moja wina!

Jeżeli jesteśmy pracownikiem danej firmy, to otrzymujemy obowiązki, które powinniśmy wykonywać należycie z zachowaniem dobrego imienia pracodawcy oraz wizerunku firmy. W przypadku, gdy coś źle wykonamy, nie dotrzymamy jakiegoś ważnego terminu, powinniśmy przyznać się do winy. Ucieczka w stronę tego, iż to nie była nasza wina, bo zawinił ktoś inny, nie jest dostatecznym rozwiązaniem – w oczach przełożonego. Powinniśmy przyznać się do winy i obiecać poprawę tej sytuacji – jej wyprostowanie.

Nie mogę pracować z tą osobą!

W przypadku, gdy nie będzie porozumienia oraz wspólnego realizowania celu przez dwóch pracowników, to pracodawca będzie zobowiązany jednego przenieść do innego działu, albo co najczęściej następuje – zwolnić jedną osobę. Firma to nie tylko maszyny, samochody ale również dobrze zgrany zespół ludzi – specjalistów. W sytuacji, kiedy dwoje pracowników nie może dojść do jednego konsensusu, musi zareagować pracodawca – nie zawsze korzystnie względem posad pracowniczych.

To nie należy do moich obowiązków!

Uważaj na zakres swoich obowiązków! Zajęcia jakie podsuwa Tobie pracodawca, nie zawsze będą zgodne z Twoim stanowiskiem pracy. Czasami pracodawca nie ma nikogo innego do wykonania danej czynności, dlatego możesz dostać coś ponad swój plan. Uważaj, gdy odmawiasz wykonania jakiegoś zadania. Warto uzasadnić odmowę tym, że nie znasz się na tym i boisz się, że wykonasz daną pracę wadliwie. Nigdy nie mów pracodawcy, że to nie Twoje obowiązki i tego robić nie będziesz. Za to można bardzo poważnie podpaść szefowi! W związku z powyższym, odmawiaj podjęcia się dodatkowej pracy z rozwagą.

Nie mogę wykonać tego zadania, robię coś innego (inaczej: nie mam czasu)!

Jeżeli pracodawca daje do zrozumienia, że zleci Ci coś ważnego, to zostaw wszystkie dalsze zadania – wykonaj tylko te najpilniejsze – i niezwłocznie zajmij się sprawą szefa. Danie do zrozumienia przełożonemu, że Ty masz inny harmonogram pracy i nie masz czasu na inne zadania, bo jesteś zapracowany, będzie złym sygnałem dla szefa, mówiącym o tym, że nie jesteś wszechstronny i nie dasz rady opanować kilku zadań w jednym czasie.

Czytaj także:

Jak obliczyć swoją wartość na rynku pracy?

Przeklinam w pracy. Jak z tym walczyć? Czy to oznaka stresu?

Autor:
Smak Pracy – praca, oferty pracy




Udostępnij:




Inne artykuły z bloga:


Praca w porze nocnej

27-10-2011

Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługują dodatkowe świadczenia z tytułu pracy w nocy. Dodatek do wynagro

Rozmowa kwalifikacyjna. Co...

08-05-2012

Zawsze możemy natrafić podczas rozmowy kwalifikacyjnej na pytanie, na które jest nam znacznie ciężej odpowiedzieć, poniewa

Rola i działania menedżera...

14-10-2010

Wydaje się, że zbudowanie zespołu to zadanie niewymagające wielkich nakładów pracy ze strony menedżera. Wystarczy zebrać


ZOBACZ CAŁY BLOG


Miejsce na Twoją reklamę - napisz: biuro@grupaedom.pl

Strzałka w górę