Rekrutuj z głową

Wróć do spisu artykułów

Procesy rekrutacyjne często pozostawiają wiele do życzenia…

Pracodawcy nieraz załamują ręce, ponieważ wpływają do nich liczne aplikacje osób, które nie spełniają wymogów określonych w sformułowanym przez nich ogłoszeniu o pracy. Rzadko kiedy zwraca się uwagę na to, że taka sytuacja mogła zostać spowodowana błędem ze strony osoby zamieszczającej ogłoszenie. Dlaczego? Często pracodawca nie określa bowiem wystarczająco jasno wymagań stawianych na proponowanym stanowisku.

Jak się okazuje, jest to błąd często powielany przez wielu pracodawców. Na pewno każdy z nas przeglądał ogłoszenia zawierające oferty pracy. Z pewnością rzuca się w oczy pewna prawidłowość: informacje zawarte w ogłoszeniu są nierzadko zbyt lakoniczne. Bardzo często pracodawcy oferują pracę na stanowisku biurowym, na którym podstawowymi wymogami są: umiejętność obsługi komputera, wysoka kultura osobista, sprawne i szybkie pisanie na klawiaturze oraz umiejętność obsługi urządzeń biurowych. Często pracodawcy nie określają, na czym konkretnie będzie polegała praca na zajmowanym stanowisku. Wiadomo, że praca biurowa może mieć rozmaity charakter i najlepiej określić to już na etapie zamieszczania ogłoszenia. Ułatwi to znacznie przebieg całego procesu rekrutacyjnego. Poznając szczegóły zatrudnienia, osoba przeglądająca ogłoszenie będzie mogła zadecydować, czy jest zainteresowana taką pracą i czy warto składać dokumenty. Pracodawca z kolei zaoszczędzi sobie czasu. Mniejsza liczba aplikacji spowoduje, że dokumenty zostaną szybciej zweryfikowane pod kątem wymagań zamieszczonych w ogłoszeniu. Ten zaoszczędzony czas można przeznaczyć na przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych. Dzięki zamieszczeniu szczegółowych informacji w treści ogłoszenia uniknie się nieporozumień w trakcie rozmowy rekrutacyjnej. Może się bowiem okazać, że osoba startująca w konkursie miała zupełnie mylne wyobrażenie na temat proponowanego stanowiska, a – jak wiadomo – czas to pieniądz i nie warto go marnować na wyjaśnianie niedomówień.

Plagą większości ogłoszeń jest także brak informacji na temat wynagrodzenia na zajmowanym stanowisku. Tymczasem jest to element niezwykle istotny z punktu widzenia osoby aplikującej. Nie wiedzieć czemu pracodawcy w Polsce przyjęli zasadę, że kwestie warunków zatrudnienia omawia się wyłącznie w trakcie rozmowy rekrutacyjnej. Jest to kolejny element, który może wpłynąć na to, że przeprowadzana rozmowa rekrutacyjna mogłaby równie dobrze się nie odbyć, bo osoba aplikująca na dane ogłoszenie nie zgodzi się na warunki zaproponowane przez pracodawcę. Gdyby wiedziała o tym już na etapie składania dokumentów, na pewno nie traciłaby niepotrzebnie czasu oraz nie zabierałaby go osobie rekrutującej.

Przy formułowaniu ogłoszeń o pracy najlepiej więc wyznawać zasadę „minimum objętości, maksimum treści”. Ogłoszenie musi być czytelne i przejrzyste, ale nie może w nim zabraknąć podstawowych informacji, które są najistotniejsze dla osoby aplikującej. To znacznie ułatwi sprawną rekrutację.

Autor: Karolina Łapińska (Zielona Linia)
Źródło:
Rynek na co dzień




Udostępnij:




Inne artykuły z bloga:


Najgorsze błędy popełniane...

08-04-2012

Dobrze napisane CV to ważny krok w stronę zdobycia nowej pracy. Wystrzegaj się jednak popełniania błędów. Niezależnie od

Co najbardziej podoba się...

03-02-2011

Dobre odpowiedzi na trudne pytania podczas rozmowy kwalifikacyjne. Choć podczas rozmów kwalifikacyjnych zwykle padają podobne

Urlop wychowawczy, a...

19-03-2012

Od 2 lat przebywam na urlopie wychowawczym. Niedawno otrzymałam wypowiedzenie umowy o pracę z powodu likwidacji zakładu pracy


ZOBACZ CAŁY BLOG


Miejsce na Twoją reklamę - napisz: biuro@grupaedom.pl

Strzałka w górę