Jak wygląda praca telemarketera

Wróć do spisu artykułów

Zawód telemarketera - wynagrodzenie, rotacja w branży oraz trudy pracy jako telemarketer. Przedstawiamy problematykę tego zawodu oraz prezentujemy podstawowe informacje dla osób starających się o posadę np. w Call Center.

Dla kogo jest ta praca?
Obecnie poszukiwani są kandydaci do kontaktów z Klientem przy wykorzystaniu różnego rodzaju kanałów komunikacji.

Dla osób:

  • Optymistycznych i uśmiechniętych,
  • Ambitnych z profesjonalnym podejściem i zaangażowaniem do powierzonych zadań,
  • Chętnych do pozyskiwania wiedzy i własnego rozwoju,
  • Komunikatywnych i otwartych na pracę zespołową,
  • Zdecydowanych na długofalową współpracę.

Zadania Konsultanta telefonicznego:

  • Wykonywanie połączeń do potencjalnych klientów w celu zachęcenia ich do nabycia określonych produktów lub usług
  • Odbieranie połączeń od potencjalnych klientów w celu udzielenia pożądanej informacji, przyjęcia zamówienia na produkt, etc...

Konsultant ma tylko jedną szansę, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie, od tego wiele zależy. Decyduje pierwsze 10 sekund. Decyduje nie tylko to co mówi ale i to jak mówi – ton, barwa i siła głosu, uśmiech.

Szkolenia i ścieżka rozwoju:

A. Profesjonalne szkolenia (bezpłatne):

  • 3 dniowe szkolenie przygotowujące do pracy w Dziale Contact Center
  • szkolenia wdrożeniowe przed każdym nowym Projektem zakończone sprawdzianem wiedzy.

B. Indywidualne coachingi i mentoring w trakcie realizacji Projektu
C. Możliwość rozwoju i ścieżka kariery poza DCC:

Każdy Pracownik, który wykazuje się: dużym zaangażowaniem, kreatywnością, pracą zespołową potwierdzając wysokimi wynikami, ma możliwość rozwoju i awansu w ramach organizacji: Ponad 40 osób z obecnych: Dyrektorów, Kierowników, Specjalistów w różnych działach Spółki rozpoczynało pracę w PCM na stanowisku Konsultanta telefonicznego !

Wynagrodzenie składa się z:

  • podstawy – w zależności od stażu pracy i uzyskiwanych efektów;
  • dodatku za efektywność (w zależności od projektu i osiąganych wyników). Stawka jest naliczana od momentu rozpoczęcia pracy. Dodatkowe benefity: Możliwość korzystania z kart telefonicznych, Propozycja ubezpieczeń na życie, dodatkowe bonusy i premie uzależnione od zaangażowania i wyników:, Karnety na basen lub kręgle, Bilety do kina, gadżety

Rotacja konsultantów:

Bardzo wysoki wskaźnik rotacji konsultantów jest charakterystycznym zjawiskiem dla branży call i contact center. Może on wynosić nawet ok. 80%.
Polskie Centrum Marketingowe (PCM) przeciwdziała temu zjawisku stosując programy motywacyjne zarówno finansowe jak i pozafinansowe. Zacznę od tych drugich, które, wg naszego 18-letniego doświadczenia działają najbardziej skutecznie.

Program „Przyjaciel Nowego Konsultanta” (PNK) polega na tym, że doświadczony konsultant z dłuższym stażem pracy w PCM wdraża nową osobę a w zamian za to otrzymuje możliwość szkoleń rozwojowych oraz gratyfikację finansową. Tym samym nowa osoba nie czuje się wyalienowana i szybciej adoptuje się w nowych warunkach funkcjonowania organizacji.

Kolejnym programem w PCM jest budowanie przywiązania konsultantów. W jego ramach oferujemy nowym konsultantom szkolenia rozwojowe (np. asertywność, umiejętność radzenia sobie ze stresem). W ten sposób wzrasta przywiązanie konsultanta do firmy, a on sam rozwija i doskonali swoje umiejętności i kompetencje miękkie. Ważne jest, aby szkolenia odbywały się cyklicznie. Tylko wówczas można utrwalać zdobytą wiedzę, przeanalizować trudne sytuacje, z którymi konsultant miał do czynienia i pogłębić jego wiedzę z zakresu technik sprzedaży w celu zwiększenia jego skuteczności.

Ważnym czynnikiem motywacji konsultantów jest postawa ich Szefa (lidera). Najczęściej jest to kierownik projektu lub supervisor. Wyrażanie pochwał i uznanie lidera projektu wpływa korzystnie na podwyższenie poziomu lojalności konsultantów względem firmy. Zawsze chętnie pracujemy tam, gdzie jest miła atmosfera.
Dodatkowo bardzo istotne jest traktowanie każdego konsultanta indywidualnie (a nie jako zespół osób,grupę, liczby, wyniki) będzie korzystne dla każdej ze stron.

Dodatkowymi motywatorami są również karty telefoniczne z limitem na połączenia głosowe i sms-y, zmiana stawki godzinowej przy audycie, zastosowanie zróżnicowanych stawek w zależności od rodzaju projektu. Jednak w głównej mierze na wysoki poziom lojalności konsultantów wpływają pozafinansowe czynniki.

Za artykuł dziękujemy firmie: Polskie Centrum Marketingowe Sp. z o.o.

Ewa Góral
Z-ca Dyrektora
Dział Marketingu & PR
Polskie Centrum Marketingowe Sp. z o.o.

 




Udostępnij:




Inne artykuły z bloga:


CZY WARTO CZĘSTO ZMIENIAĆ...

28-07-2010

Obecny rynek pracy w porównaniu z tym, który istniał kilka lata temu, sprzyja mobilności pracowników. Powstawanie nowych fi

Pracodawca musi zapewnić...

23-03-2012

Czy w sytuacji kiedy w firmie jest prowadzony remont pomieszczeń higienicznosanitarnych, pracodawca musi zapewnić możliwość

Pracownik odchodzi - porady...

10-08-2010

Warto nie zniszczyć swojej reputacji, brzydko rozstając się z pracownikiem. Pracownicy odchodzą – to się zdarza. Może i


ZOBACZ CAŁY BLOG


Miejsce na Twoją reklamę - napisz: biuro@grupaedom.pl

Strzałka w górę