
Jako konsumenci coraz większą uwagę zwracamy nie tylko na jakość oferowanych nam produktów, ale także na sposób ich wykonania. Stajemy się bardziej wrażliwi społecznie. Interesuje nas więc to, czy dany zakład nie niszczy środowiska naturalnego lub nie zmusza swoich pracowników do pracy w trudnych, nieludzkich wręcz warunkach. Stąd tak bardzo popularny w ostatnich czasach wśród przedsiębiorców jest trend, by podkreślać, że prowadzony przez nich biznes jest odpowiedzialny społecznie. Wpływ na to mają oczywiście różnego rodzaju kampanie organizowane przez organizacje pozarządowe. Promuje się w nich produkty oznaczone specjalnymi znaczkami, które informują nas o tym, że dana rzecz pochodzi z ekologicznych upraw lub że jej wykonanie odbyło się przy zachowaniu zasad sprawiedliwego handlu. Oczywiście te akcje mają często zasięg globalny. Społeczna odpowiedzialność biznesu może polegać jednak na tym, że dana firma wspiera lokalnych producentów, kupując od nich surowce. Może to również być działalność charytatywna czy prowadzenie fundacji przez dane przedsiębiorstwo. Takie praktyki znamy w Polsce choćby ze sposobu działania wielkich koncernów medialnych. Duże prywatne telewizje prowadzą też działalność charytatywną na rzecz osób niepełnosprawnych, czy samotnych. Na rynku lokalnym, odpowiedzialność społeczna może przejawić się zbudowaniem bezpiecznego placu zabaw.